متقاضیان وام خرید تجهیزات و ابزار کار طبق تقسیم بندی که در پایین درج شده به ۴ بخش مجزا می شوند.
گروه الف: پزشکان متخصص، دندانپزشکان، دامپزشکان و دارو سازان گروه ب: پزشکان عمومی، لیسانسههای مامایی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، توانبخشی، علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی و فیزیوتراپی گروه پ: مهندسین، شرکتهای مهندسی، تولیدی، خدماتی، پیمانکاری و بازرگانی گروه ت: وکلا و سردفتران (دفاتر اسناد رسمی
بانک سامان وام خرید تجهیزات و ماشینآلات میدهد
بانک سامان در راستای تقویت توان تولید بنگاههای اقتصادی، کارگاهها و کارخانجات کشور، تسهیلات خرید تجهیزات و ماشینآلات اعطا میکند.
به گزارش سرویس بازار ایسنا، علیرضا معرفت معاون اعتبارات بانک سامان با اعلام این خبر گفت: این تسهیلات معادل ۸۰ درصد ارزش تجهیزات و ماشینآلات خریداریشده و به تمام اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط که در یکی از بخشهای تولیدی، بازرگانی یا خدماتی فعالیت دارد، قابل پرداخت است.
معاون اعتبارات بانک سامان گفت: این تسهیلات در قالب عقد فروش اقساطی پرداخت میشود و مدت بازپرداخت آن، معادل عمر مفید ماشینآلات و تجهیزات و حداکثر ۴۸ ماهه است.
تسهیلات خرید ماشین آلات، و تجهیزات یا مواد اولیه واحدهای تولیدی و خدماتی بانک پارسیان
تسهیلات خرید ماشین آلات، و تجهیزات یا مواد اولیه واحدهای تولیدی و خدماتی
کمک به رونق اقتصادی در بخش های تولیدی و خدماتی یکی از مهمترین وظایف ما است. در همین راستا بانک پارسیان به منظور خرید ماشین آلات و تجهیزات و مواد اولیه جهت بخش های تولیدی و خدماتی در قالب عقد مشارکت، تسهیلات اعطا می کند. شرایط شرایط متقاضی: 1. دارا بودن حسن اعتبار و خوش حسابی در سیستم بانکی کشور 2. برخورداری از گردش مناسب حساب قرض الحسنه جاری در بانک پارسیان 3. برخورداری از توان بازپرداخت تسهیلات شرایط تسهیلات : نرخ: مطابق تعرفه بانک مدت: مواد اولیه: در هر قرارداد یک دوره تولید و حداکثر یکسال ماشین آلات و تجهیزات: حداکثر معادل عمر مفید ماشین آلات و تجهیزات بر طبق نظر بانک مبلغ: با توجه به درخواست مشتری و استراتژی صرف منابع وثایق: مطابق تشخیص مراجع تصویب اعتبار مدارک مورد نیاز الف - اشخاص حقیقی: 1. برگه تقاضای مشتری حاوی مبلغ و مدت مورد درخواست 2. مدارک شناسایی مشتری مشتمل بر اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی 3. اصل و تصویر پروانه کسب یا کارت بازرگانی معتبر 4. اصل و تصویر اجاره نامه محل فعالیت (در صورت استیجاری بودن محل کار) و تصویر سند مالکیت در صورتی که محل کار متعلق به متقاضی باشد. 5. مدارک مربوط به وثیقه 6. تکمیل فرم ها و پرسشنامه های بانک ب - اشخاص حقوقی: 1. برگه تقاضای مشتری حاوی مبلغ و مدت مورد درخواست 2. اساسنامه 3. آگهی تاسیس و تغییرات 4. تصویر کارت بازرگانی یا مجوز فعالیت 5. اصل و تصویر اجاره نامه محل فعالیت (در صورت استیجاری بودن محل کار) و تصویر سند مالکیت در صورتی که محل کار متعلق به متقاضی باشد. 6. صورتهای مالی تایید شده و تراز آزمایشی شرکت 7. مدارک شناسایی مدیران مشتمل بر اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی 8. مدارک مربوط به وثیقه 9. تکمیل فرم ها و پرسشنامه های بانک
فروش اقساطی فروش اقساطی عبارت است از واگذاری عین کالا به بهای معلوم به غیر به ترتیبی که تمام یا قسمتی از بهای مزبور به اقساط مساوی یا غیرمساوی در سررسیدهای معین دریافت گردد. بدین صورت که حسب درخواست مشتری، کالای مورد نظر نقداً توسط بانک خریداری و به صورت فروش اقساطی به وی واگذار میشود.
این تسهیلات برای گسترش واحدهای تولیدی (صنعتی و معدنی، کشاورزی) و خدماتی پرداخت میشود.
انواع فروش اقساطی: 1. مواد اولیه، لوازم یدکی و ابزار کار 2. وسایل تولید، حمل و نقل، ماشین آلات و تأسیسات 3. مسکن
شرایط و ضوابط : 1- داشتن صلاحیت فنی، اهلیت، حسن شهرت، سابقه کار و میانگین مانده حساب جاری متناسب با تسهیلات درخواستی. 2- فروش اقساطی مواد اولیه معمولاً کوتاه مدت و مدت آن یک دوره تولید و حداکثر یکسال میباشد. 3- فروش اقساطی ماشین آلات، تجهیزات و تأسیسات، میان مدت و بلندمدت بوده و حداکثر نباید از طول عمر مفید این قبیل اموال بیشتر باشد، به نحویکه دوره تنفس و بازپرداخت تسهیلات اعطایی از 3 سال تجاوز ننماید. در موارد خاص با مجوز اداره کل تسهیلات، مدت دوره تنفس و بازپرداخت حداکثر تا 5 سال قابل بررسی است. 4- در قراردادهای میان مدت و بلندمدت حداقل 20٪ مبلغ قرارداد با عنوان پیش پرداخت، از مشتری اخذ میشود.
5- حداقل 20٪ قیمت تمام شده را برای تهیه کالاهای سرمایه ای جهت واحدهای تولیدی (صنعتی، کشاورزی و...) و خدماتی بعنوان پیش دریافت از مشتری اخذ می شود. شایان ذکر است تهیه مواد اولیه اخذ پیش دریافت الزامی نمی باشد.
6- پرداخت تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن طرحهایی که با مشارکت بانک ساخته شده باشند با تشخیص بانک مجاز می باشد و در صورت مشارکت بانک در احداث مسکن سهم الشرکه بانک در پایان مشارکت یا تکمیل پروژه قابل تبدیل به فروش اقساطی خواهد بود .
مدارک مورد نیاز : 1- تکمیل برگ درخواست. 2- ارائه اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی اشخاص حقیقی یا مدارک احراز هویت اشخاص حقوقی.
3- سطح مراودات مشتری (میانگین مانده) 4- ارائه پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی یا مجوز فعالیت واحدهای خدماتی. 5- ارائه مدارک مربوط به محل فعالیت. 6- ارائه پیش فاکتور معتبر. 7- ارائه مدارک مربوط به وثیقه و تضمین. 8- اطلاعات مالی اعتباری مورد نظر بانک.
سایر موارد: در صورت واریز کلیه اقساط باقیمانده قبل از سررسید، بانک متناسب با مدت جلو پرداختی، تخفیف سود به مشتری اعطا خواهد نمود.
لینک کوتاه
تمامی مطالب مجله آنلاین وامیابی توسط گروه وامیابی ترجمه و تدوین گردیده است. هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت بدون ارجاع لینک مستقیم به سایت وامیابی طبق ماده 12 قانون جرایم رایانه ای ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
نام شما : *
نظر شما : *